torstai 15. tammikuuta 2015

ulkona lounaalla

Omaa projektia työstäessä, en halua luopua mistään.
Haluan tehdä niitä oikeita valintoja.

Syödä vähemmän, valita kahdesta vaihtoehdosta sen paremman. Rytmittää ateriavälit itselleni sopivaksi.

Toissapäivänä, kun olimme lounalla kiinalaisessa. Otin noin puoli desiä riisiä ja kämmenellisen häränlihakastiketta sipulilla. Nam, ja kastike oli kevyttä vielä kaiken lisäksi.
Entinen minä olisi ahtanut riisiä kunnon annoksen sekä friteerattua kanaa useamman santsikierroksen. Ok, en pystynyt kävelemään niiden ohi, mutta otin (vain) kaksi pientä palaa.
Sushi on aina niiiin ihanaa, joten otin riisiannokseni sen muodossa. Aiempi minä on ottanut nämä tavallisen jättiriisi/kastikeannoksen lisäksi.
Nyt laitoin kaikki kerralla samalle lautaselle, joten jo se rajoitti annoskokoa.

Noutopöydissä punnitaan mielen lujuus. Miten malttaa olla santsaamatta? Miten onnistuu kieltäytyminen vääristä valinnoista?

Olen tunnustellut omaa ruokavaliotani ja ehkä olen matkalla kohti ruoka-aineiden (väliaikaista) kirjausta.

Aioin ottaa käyttöön My Fitnessa Palin, jota olen aiemminkin käyttänyt.
Jossain vaiheessa kun kirjasin syömiäni ruokia, aloin huomaamatta pienentää annoksia ja kiinnittää enemmän huomiota valintoihin.


Yritän kuunnella omaa sisäistä ääntäni ja mennä omien tuntemuksien mukaan. Ilman, että noudatan jotakin tiettyä ruokavaliota tms. Jossain vaiheessa otan Katrin tekemän ruokavalion käyttöön, kunnes ajatukseni ovat jäsentyneet vielä tämän ruokailun suhteen asentoonsa.



2 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvältä!
    Itse en ole sushin enkä kiinalaisen ruoan ystävä, niin en osaa ihastella noita ruokia :(, vaikka kuvat onkin ihania!.
    Minä olen tosiaan kirjannut ruokani lokakuusta lähtien ja kyllä sillä on ollut vaikutusta syömisiin. Kuinka helposti sitä on löytänyt vaikka mitä, unohtaakseen ne illalla, ja mättänyt taas, kun ei ole syönyt tänään paljon mitään. Pidän tavan liitonkalenteria mukana (pieni) ja aina hyvän paikan tullen kirjaan siihen syötyäni.
    Ihanaa viikonloppua! Minä lähden viikonlopuksi äidin patojen ääreen ;)
    -päivi-

    VastaaPoista
  2. Oi ja mä niin rakastan! Makuasioista ei voi kylläkään kiistellä :)
    Hyvä idea, sillä itse myös kannan aina mukana kalenteria sekä muistikirjaa. Omalla kohdalla saan sitten siirrettyä MyFItnessPalin syömiset, kun siitä hahmottaa kokonaisuuden :)
    Ihanaa viikonloppua äidin patojen ääressä ♥

    VastaaPoista

kiitos, ilahdutit kommentillasi ♥